perjantai 11. heinäkuuta 2014

Kissa


Heräsin kun joku tuijotti minua, olin jo tottunut siihen, mutta aina se tuntui yhtä epämiellyttävältä.

Käänsin päätäni, sillä oli suuret vihreät silmät, ja se tuijotti minua herkeämättä käsivarren mitan päässä. Se tiesi aina tarkalleen missä se istui milloinkin, pitäen oman etäisyyden kaikkiin. Se ei kehrännyt koskaan, tullut syliin, puskenut päällään, naukunut. Silittää sitä ei uskaltanut. Se eli omaa elämäänsä. Joskus minusta tuntui kuin olisin ollut vain vuokralainen kissan asunnossa.

Eräänä aamuna se ei ollutkaan tuijottamassa minua, löysin sen eteisestä, lattiamaton päältä kuolleena, se oli taistellut viimeiseen hengenvetoon saakka.
Lattialla oli kasa mustia vaateriepuja,
viikate oli kenollaan seinää vasten,
se ei ollut minun.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti